vineri, 18 martie 2016

Desenele animate, călătorie în afara stresului cotidian



Animaţia SURF'S UP

Am început să vizionez desene animate prin 1989, pe la 5 ani. Tatăl meu era operator de film pasionat, la acea vreme şi îmi aranja un loc destul de confortabil în sala de cinema.  

Deoarece era mai mereu extrem de ocupat, acele momente era unul din puţinele pe care le petreceam împreună. Cred că acesta a fost şi motivul pentru care aşteptam cu multă nerăbdare duminicile.

Primul desen animat din copilărie a fost „Cartea Junglei”. A fost o lume fascinantă, plină de culoare. Încă am în faţa ochilor, verdele extrem de viu în care era colorată jungla. La fel de vii mi-au rămas în memorie petele de pe peliculă care se proiectau pe ecranul uriaş. Era începutul unei călătorii pline de aventuri, din care am învăţat că există o lume mare, cu locuri extrem de diferite faţă de cea în care trăiam cu oameni care arată diferit şi se comportă diferit.


După acesta au urmat multe altele filme animate. Am umblat puţin prin
Paris cu „Parisul Vesel”,  unde m-am simţit ca Mewsette. Cu „Pisicile Aristocrate” am realizat prin câte aventuri poţi trece dacă te trezeşti brusc departe de casă. „Albă-ca-Zăpada şi cei şapte pitici” a fost un alt desen animat în care copilul din mine a reuşit să conştientizeze existenţa răului în apropierea binelui, dar şi că binele învinge mereu.

Atunci, dar şi acum, desenele îmi oferă un fel de refugiu care mă ajută să mă detaşez de faptele cotidiene care de obicei îi stresează pe adulţi. Acest refugiu este cu atât mai plăcut, astăzi, pentru că îmi este alături băieţelul meu de şapte  ani, dar şi soţul meu.

Cloudy Meatballs
Printre momentele noastre frumoase se numără, în special cele pe care le urmărim duminică seara. În urmă cu o lună duminică am fost „Cu toţii la surf”. Este o animaţie ideală pentru fiul meu şi mulţi alţi copii: are competiţie, are pinguini -sunt preferaţii lui- şi are surf, sport la care visează de când i-am luat o placă de înot. Duminica aceasta vom revedea împreună „Stă să plouă cu chiftele”.

Ziua de duminică a devenit una specială în care ne reunim, ne relaxăm şi învăţăm să ne simţim mai bine, în familie.

Generaţia de astăzi trebuie să găsească momente de bine în familie. Astfel se descreţesc frunţile şi oamenii sunt mai fericiţi şi mai buni.

Desenele animate, călătorie în afara stresului cotidian a fost scris pentru  Spring SuperBlog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu